پنل LED سقفی چیست؟

پنل  LED سقفی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ابتدا پنل LED سقفی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ همچنین انواع آن را بررسی نماییم. پنل LED نوعی چراغ سقفی می باشد که به دو صورت توکار و روکار وجود دارد. این نوع چراغ سقفی امرزه کاربرد زیادی در بسیاری از فروشگاه ها، اداره ها، مراکز آموزشی و تجاری نیز دارد که طول عمر بالا و تابش نور بسیار ملایم در عین حال پر قدرتی را دارد. پنل LED در انواع اشکال و اندازه ها برای محیط های مختلف طراحی شده است. زیبایی و شیک بودن این پنل ها از مهم ترین مزایای آن ها بشمار می آید.

در صورت مطالعه مباحث آموزشی نور پردازی ساختمان می توانید، با ارجاع به صفحه آموزش اصول اولیه نور پردازی ساختمان، مطالب مربوط به این موضوع را مطالعه فرمایید.

همچنین در صورت علاقه مندی به معرفی و آشنایی با انواع لامپ ها با ارجاع به صفحه معرفی انواع لامپ ها، تمامی سر فصل های این مطلب را نیز مطالعه فرمایید. در این صفحه مشخصات و کاربرد لامپ های پر کابردی که مورد مصرف قرار می گیرد، توضیح داده شده است.

پنل ال ای دی سقفی توکار

این نوع چراغ های سقفی بهترین انتخاب برای مکان هایی می باشند که دارای سقفی کوتاه هستند و مناسب برای قرار گیری در سقف های کاذب می باشند. طریقه نصب آنها به این شکل است که در داخل سقف فرو رفته و کاملا به سقف چسبیده و با سطح آن برابر می شود.

پنل ال ای دی سقفی روکار

پنل LED سقفی و چراغ های سقفی را می توان در تمامی مکان ها با هر نوع سقفی مورد استفاده قرار داد. برای نصب چراغ های روکار سقفی نیاز به یک براکت به صورت جداگانه و یا یک قاب می باشد و طریقه نصب آنها به نوعی است که با توجه به نوع روکار بودن آنها به سقف می چسبند.

پنل LED سقفی
پنل LED سقفی

معرفی برند های پنل ال ای دی

1)برند پارس شعاع

2)برند میتره

3)برند بروکس

4)برند شاه چراغ

5)برند کداک

کاربرد انواع پنل های ال ای دی سقفی

کاربرد پنل LED سقفی

1)ادارات

2)اتاق‌ های کنفرانس

3)محیط های آموزشی

4)بیمارستان‌ ها

5)فروشگاه ها

انواع پنل‌ های LED

1)پنل‌ های مستطیلی و مربعی

2)پنل‌های دایره ‌ای

3)پنل های نور لبه ای یا Edge Light

4)پنل های نور پشت یا Back Light

5)پنل های سه‌ حالته دو رنگ

دیدگاهتان را بنویسید