آموزش برق الکترونیک

آموزش برق الکترونیک

آموزش برق الکترونیک امروزه جایگاه مهمی در تمام زمینه ها و شاخه های برق پیدا کرده است. می توان به این گونه بیان کرد که برق الکترونیک در قالب برد های مختلف جهت راه اندازی و کنترل بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات هم در صنعت و هم در ساختمان کاربرد فراوان دارد.برق الکترونیک یکی از رشته های مهم از شاخه مهندسی برق می باشد. در این مقاله تعدادی از مطالب مهم در مورد الکترونیک کاربردی و الکترونیک عمومی برای شما عزیزان قرار داده ایم که در لینک های زیر می توانید آن ها را دانلود کرده و مطالعه فرمایید.

 در مقاله آموزش برق الکترونیک اگر بخواهیم به طور کلی اساس کار الکترونیک را بیان کنیم می گوییم مجموعه قطعات الکترونیکی بکار رفته در یک برد و اتصال قطعات روی برد بر حسب محاسبات در جهت اهداف سیستم می باشد.

1) الکترونیک عمومی 1
2)الکترونیک کاربردی

برق الکترونیک زیر مجموعه ای از برق صنعتی نیز می باشد. در صورت علاقه مندی به آموزش های برق صنعتی می توانید سر فصل های مقاله آموزش صفر تا صد برق صنعتی را دنبال کنید. همچنین در زمینه برق ساختمان نیز مطالب دسته بندی شده برای شما عزیزان قرار داده ایم که با مراجعه به صفحه آموزش برق ساختمان می توانید این مطالب را دنبال کرده و مطالعه بفرمایید.

آموزش برق الکترونیک
آموزش برق الکترونیک

تعریف الکترونیک به زبان ساده

قبل از آموزش برق الکترونیک باید بدانید که این مورد چیست. برق الکترونیک شامل ولتاژ و جریان های بسیار پایین حتی در حد میلی ولت یا میلی آمپر می باشد. اتصالات آن روی برد با لحیم(سیم قلع) انجام می شود. می توان گفت قطعات بکار رفته در برد های الکترونیک نسخه کوچکی از تجهیزات برق صنعت می باشند که با دقت و حساسیت بیشتری در مدارات الکترونیکی قرار می گیرند.

هدف اصلی آموزش برق الکترونیک

در مقاله آموزش برق الکترونیک به بررسی مدارات الکترونیکی و تست صحت عملکرد آن می پردازیم ، قطعات الکترونیک را معرفی کرده و کاربرد هر یک را بررسی می کنیم ، برد های الکترونیکی را مورد بررسی قرار می دهیم ، طرزکار لحیم کاری و ابزار آن را توضیح می دهیم.

برق الکترونیک

سر فصل های برق الکترونیک

مهمترین سرفصل های آموزش برق الکترونیک شامل موارد زیر می شود:

1) خازن چیست؟

2)مقاومت الکترونیکی چیست؟

3) تعریف سلف چیست؟

4)آموزش  انواع ترانزیستور ها

5) IC چیست و چه کاربردی دارد؟

6)آموزش انواع رله الکترونیکی

7) تعریف منبع تعذیه باتری

8) آموزش و معرفی انواع دیود

9) آشنایی با میکرو کنترلر ها

10) معرفی اسیلوسکوپ

11) معرفی سون سگمنت ها

12) آموزش لحیم کاری

 

برق الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید