Warning: curl_setopt(): Establishing tcp connections on remote port 8000 has been disabled for security reasons. in /home/bargharc/domains/bargharc.ir/public_html/wp-includes/Requests/src/Transport/Curl.php on line 443 آموزشplc و اتوماسیون برق آرک | صفر تا صد آموزش plc و برنامه نویسی سیماتیک منجر

آموزش plc و اتوماسیون

آموزش plc و اتوماسیون

ما در مقاله برق اتوماسیون صنعتی و plc ما به معرفی پی ال سی و اجزاء آن پرداختیم المان های موجود در سخت افزار و نرم افزار دستگاه های plc را معرفی میکنیم. کاربرد و عملکرد اجزاء آن را توضیح میدهیم.موضوع آموزش plc و اتوماسیون این است که به طور کلی اتوماسیون صنعتی امروزه بیشترین کاربرد را در صنعت برق فرا گرفته است. در کارخانه جات خطوط فرایند تولید و بسیاری از سیستم های صنعتی از دستگاه plc استفاده می کنند.

به طور کلی ما برای شما عزیزان مباحثی از سر فصل های آموزش plc و اتوماسیون آماده کرده ایم.شما در پایان مقاله PLC چیست؟ آموزش خواهید دید که ابتدا plc چیست؟ logo یا mini plc چیست؟ اجزاء سخت افزاری plc و logo چه نام دارند ،  نحوه برنامه نویسی plc و logo به چه صورت است، معرفی گیت های منطقی ، زبان های برنامه نویسی، کار با نرم افزار سیماتیک منجر و کارت های ورودی خروجی را بررسی میکنیم.

جهت اموزش کامل plc و اتوماسیون صنعتی نیز می توانید به صفحه plc چیست مراجعه کنید.

PLC و برق اتوماسیون

معرفی PLC

در این بخش به معرفی بخشی از PLC ها میپردازیم. مزایای استفاده از PLC ها را نام برده و اتوماسیون صنعتی را شرح میدهیم. مطلبی کوتاه در مورد برنامه نویسی PLC و معرفی LOGO ها توضیح میدهیم. در صورت مشاهده تمامی این مطالب به صورت کامل به مقاله صفحه plc چیست؟  مراجعه کرده و مطالعه بفرمایید.همچنین اگر قصد مطالعه در زمینه مشخصات و کاربرد PLC را دارید کلیک کنید و از مطالب رایگانی که در این مبحث منتشر شده است استفاده نمایید.

مزایای plc 

اگر بخواهیم از مزایای آموزش plc چند مورد نام ببریم؛ می توانیم به هوشمند بودن و قابل برنامه ریز بودن آن همچنین سرعت و دقت مناسب و کم حجم بودن سایز آن ها نسبت به کارایی بالایی که دارند اشاره کنیم. plc ها دارای یک کنترل کننده منطقی می باشند که با برنامه نویسی قادر به انجام پروژه های برق صنعتی هستند.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی و plc چیست؟ تصور کنید یک کارخانه دار هستید. برای مثال یک خط تولید از ربات ها و پرس های زنجیره ای را دارید. اگر بخواهید در تمام قسمت های خط تولید از اپراتور یا کارگر استفاده کنید؛ باید از تعداد زیادی اپراتور خستگی ناپذیر با دقت کامپیوتری و سرعت بالا استفاده کنید. که این امر امکان پذیر نیست و نتیجه یک تولید ایده آل را به شما نخواهد داد.

برنامه نویسیPLC

 

عملکرد plc

در مبحث آموزش plc و اتوماسیون باید بدانیم وقتی یک دستگاه plc مناسب با پروژه انتخاب میکنید میتوانید توقع یک فرایند تولید سریع تر و آسان تر داشته باشید به این دلیل plc تمام پروسه سیستماتیک برق پروژه را تحت کنترل دارد. تمامی تجهیزات حفاظتی متصل به plc با دقت بالا تحت فرمان کنترلر آن می باشد. تمامی سنسور های برق صنعتی، میکروسوییچ ها ، لامپ سیگنال ها و سایر تجهیزات برق صنعتی نیز توسط plc ها دریافت میشوند یا فرمان میگیرند.

برنامه نویسی plc چیست؟

یکی دیگر از مباحث آموزش PLC و اتوماسیون برنامه نویسی است. در واقع برنامه ریزی  در پی ال سی کار ساده ای نیست و نیاز به متخصصین و مهندسینی می باشد که در این کار سررشته بسیار بالایی دارند زیرا در صورت هرگونه صدمه برای انواع دستگاه های PLC هزینه زیادی باید صرف جایگزینی آن گردد. در مقاله plc چیست نکاتی در مورد المان های برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی plc را خدمت شما عزیزان ارائه  خواهیم کرد.

دستگاه LOGO یا مینی plc چیست؟

دستگاه logo یا مینی plc چیست؟ مینی PLC ها یا LOGO ها سطح ساده تر با اجزا محدودتری از PLC ها ساخته شده اند. لوگو ها از ورژن ۱تا ۸ در بازار موجود است و معمولا برای راه اندازی اتوماسیون های کوچکتر طراحی شده به عنوان مثال برای اتوماسیون های خانگی و هوشمند سازی خانه استفاده می شود.

نکته: تمامی این مطالبی که گفته شد صرفا جهت اطلاعات اولیه در زمینه اتوماسیون صنعتی بوده و شما  در صورت علاقه به آموزش PLC و اتوماسیون؛ نیاز دارید با تمام سر فصل های PLC آشنا شوید. ما در این جهت آموزش رایگان PLC برای شما عزیزان آماده کرده ایم که شما عزیزان میتوانید با مراجعه به صفحه صفحه plc چیست مطالب این آموزش را دنبال کنید.

logo 8

دیدگاهتان را بنویسید