علت خاموش شدن پروژکتور

علت خاموش شدن پروژکتور 

گاهی مشکلاتی برای پروژکتور به وجود می آید که یکی از این مشکلات خاموشی ناگهانی پروژکتور می باشد، البته این مشکلات با روش های مختلفی رفع خواهند شد. ولی گاهی ممکن است برای حل یک ایراد در پروژکتور قطعاتی از آن نیز تعویض و یا تعمیر نمود. با ای حال ما در این مقاله به دنلال بررسی علت خاموش شدن پروژکتور هستیم.

عواملی که علت خاموش شدن پروژکتور می شوند زیاد است که در این موارد ممکن است به دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری این مشکلات به وجود آیند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

در صورتی که علاقه مند به یادگیری عیب یابی و رفع ایراد پروژکتور LED می باشید، پیشنهاد می کنیم حتما با ارجاع به مقاله نشانه های خرابی پروژکتور LED، تمامی مطالب این بخش را به صورت رایگان مطالعه فرمایید.

همچنین در ادامه سری جدید مطالب نورپردازی می توانید با ارجاع به صفحه نور مخفی چیست؟ و چه کاربردی دارد. در مورد این مطلب نیز مطالعه لازم را داشته باشید.

علت خاموش شدن پروژکتور

دلایل خاموش شدن پروژکتور

خرابی یا تنظیم نبودن تایمر حالت انتظار (Standby Mode)

یکی از عوامل اصلی و علت خاموش شدن پروژکتور، بهم خوردن تنظیمات و یا خرابی تایمر انتظار است. اغلب پروژکتورها در خود تنظیماتی برای حالت Standby   که همان خاموشی موقت است دارند و این برای مواقعی است که پروژکتور به مدت زیادی روشن بوده ولی کار نکرده باشد در این صورت پروژکتور نوری به صورت خودکار خاموش شده تا از صدمه دیدن لامپ جلوگیری شود.

در صورتی که تایمر حالت انتظار غیر فعال و یا خراب باشد دستگاه برای استراحت باید به صورت دستی خاموش شود در غیر این صورت لامپ پروژکتور صدمه می بیند. اگر سیستم تایمر به درستی تنظیم نشده باشد، احتمال خاموشی ناگهانی و بی دلیل شود. در این مواقع باید به تنظیمات سسیتم تایمر حالت انتظار مراجعه کرده و تغییرات اصلاحی را انجام داد.

ایجاد مشکلات در کابل و پریز برق

در ادامه مباحث این مطلب علت خاموش شدن پروژکتور باید بدانیم ،گاهی ممکن است خاموش شدن پروژکتور به دلیل وجود مشکلات کابلی و یا پریز برق باشد. مثلا در استفاده طولانی از دستگاه ممکن است حرارت در کابل ها بالا می رود. و جریان برق قطع شود که باعث خاموشی ناگهانی پروژکتور می شود. برای جلوگیری از این مشکلات می توان از محافظ های برقی برای دستگاه استفاده نمود. البته جدا از آن باید از سالم بودن کابل و پریز برق هم اطمینان پیدا کرد.

خراب بودن مین برد و یا برد پاور

یکی از مهم ترین دلایلی که علت خاموش شدن پروژکتور می شود، از کار افتادن و یا خرابی در مین برد و برد پاور است. دستگاه های پروژکتور در حین کار طولانی مدت حرارت زیادی را تولید می کند. و این حرارت ممکن است به مدار تغذیه و یا مین برد آسیب رسانده و باعث خراب شدن و سوختن آنها شود. البته این مشکل به راحتی پیش نیامده و در طول زمان رخ می دهد. چرا که در صورت به وجود آمدن این مشکل باید دستگاه برای تعمیر اساسی و یا تعویض مین برد و برد پاور به نمایندگی اصلی انتقال داده شود. و به صورت تخصصی این مشکل رفع شود، ناگفته نماند که به غیر از حرارت بالا ممکن است نوسانات برق باعث به وجود آمدن این مشکلات شود.

علت خاموش شدن پروژکتور

ایجاد حرارت بالا در لامپ پروژکتور

گاهی ممکن است لامپ پروژکتور بر اثر کار طولانی مدت و یا وجود گرد و غبار، حرارت آن افزایش یافته و خاموش شود که این یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی دستگاه پروژکتور است. در موارد قبل به ایجاد حرارت در دستگاه و یا خرابی در قسمت های دیگر آن اشاره شد که ممکن است باعث خرابی لامپ شوند ولی با این حال برخی مشکلات دیگر ممکن باعث سوختن لامپ پروژکتور شود.

علت خاموش شدن پروژکتور

انسداد فیلترهای پروژکتور

یکی دیگر از دلایلی که باعث و علت خاموش شدن پروژکتور می شود، بسته شدن  فیلترهای گرد و غبار دستگاه پروژکتور است. در صورت انسداد این فیلترها به ندرت گرد و خاک وارد دستگاه شده و باعث جلوگیری از گردش هوا به درستی در دستگاه می شود. که در این صورت، در حین کار دمای دستگاه افزایش یافته و غیر از آسب دیدن بخش های مختلف دستگاه ممکن است لامپ دستگاه پروژکتور در خطر آسیب دیدگی قرار گیرد. در چنین شرایطی لازم است پروژکتور خاموش شود و محفظه های دستگاه به خوبی تمیز شده و مجدد راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید