آموزش ویدیویی مدار یکی پس از دیگری

پروژه اجرایی مدار یکی پس از دیگری + ویدیو

در این بخش به معرفی و آموزش ویدیویی مدار یکی پس از دیگری در صنعت برق می پردازیم. طرز عملکرد این مدار را شرح می دهیم. و تجهیزات بکار رفته در مدار را بررسی خواهیم کرد. مدار یکی پس از دیگری را در دو بخش مدار فرمان و قدرت رسم کرده و اجرا خواهیم کرد. همانطور که می دانیم صنعت برق بسیار گسترده و دارای تجهیزات زیادی می باشد. مدار های مختلفی طراحی و اجرا می شوند. ما به عنوان یک تکنسین یا کارشناس برق باید توانایی نقشه خوانی و نقشه کشی مدار های برق صنعتی را داشته باشیم. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد مدار های برق صنعتی خواهیم پرداخت.

تجهیزات مدار های برق صنعتی

یک مدار برق در صنعت می تواند شامل انواع مختلفی از تجهیزات باشد. که مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی تجهیزات برق صنعتی به چند دسته تجهیزات حفاظتی، تجهیزات برق رسانی و تجهیزات هوشمند و عملگر تقسیم می شوند. تجهیزات حفاظتی همیشه در ابتدای مدار به صورت سری قرار گرفته و وظیفه حفاظت مدار، اشخاص و مصرف کننده را بر عهده دارند.

تجهیزات برق رسانی شامل انواع سیم و کابل و شینه ها می باشد. که در مدار جهت انتقال برق مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات عملگر خود به دو ذسته هوشمند و ساده تقسیم می شوند که وظیفه اجرا، کنترل، پردازش و انتقال آن به مصرف کننده را دارند.

ما به منظور آموزش بهتر و ارتقا سطح کیفیت آموزش، تمام تجهیزات پرکاربرد در صنعت برق را در مقاله ای جداگانه معرفی کرده ایم. مشاهده و مطالعه این مقاله برای کلیه هنرجویان عزیز که با تیم آموزشی برق آرک همراه هستند رایگان است. در واقع این مقاله برای اشخاص علاقه مند به یاد گیری صنعت برق نیز رایگان قرار داده شده است. توصیه می شود حتما مطالعه فرمایید. جهت مشاهده مقاله آموزشی آشنایی با تجهیزات برق صنعتی کلیک کنید.

شرح مدار یکی پس از دیگری

همانطور که از نام مدار پیدا است، قابلیتی که می توان از مدار یکی پس از دیگری شرح داد، امکان راه اندازی دو مصرف کننده یا دو الکتروموتور به صورت یکی پس از دیگری می باشد به صورتی که اولویت راه اندازی بین دو الکتروموتور با موتور اول باشد و سپس با فرمان دادن به راه اندازی الکتروموتور دوم اقدام کنیم.

این مدار به گونه ای طراحی می شوند که اگر در حالتی که هر دو الکتروموتور خاموش است، بخواهیم موتور دوم را ابتدا روشن کنیم امکان این امر وجود ندارد. بنابراین شرط راه اندازی موتور دوم؛ راه اندازی موتور اول می باشد. در ادامه همین مطلب این اجرا و راه اندازی مدار را به صورت دستی به صورت آموزش ویدیویی دنبال کنید.

مدار یکی پس از دیگری اتوماتیک

قابل ذکر است که می توان مدار یکی پس از دیگری را به صورت اتوماتیک با اضافه کردن یک تایمر تاخیر در وصل راه اندازی نمود. برای مشاهده و آموزش ویدیویی راه اندازی مدار یکی پس از دیگری اتوماتیک کلید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید