آموزش سنسور و مبدل ها

مقاله آموزش سنسور و مبدل ها

در این بخش قصد داریم مقاله ای مفید و کاربردی در زمینه معرفی انواع سنسور های صنعتی و مبدل ها را خدمت هنرجویان برق آرک منتشر کنیم. آموزش سنسور و مبدل ها یکی از اصلی ترین مباحث در رشته مهندسی کنترل و ابزار دقیق می باشد. با توجه به شامل بودن این مطلب در دسته مقالات مهندسی برق، هنرجویان می توانند به صورت کاملا رایگان این مقاله را در همین صفحه دانلود کرده و مطالعه نمایند. این فایل با فرمت pdf با نام آموزش سنسور و مبدل ها در این بخش قرار داده شده است. 

ما در سری جدید مطالب آموزشی که برای هنرجویان عزیزمان آماده کرده ایم، دسته بندی کلیه مطالب برق در تمام گرایش ها و رشته ها به صورت لیست با موضوعات متفاوت در اختیار شماست. با ورود به صفحه آموزش برق در کلیه گرایش ها می توانید از لیست مطالب بازدید کنید. و مطالب مربوط به بخش دلخواه را به صورت کاملا رایگان مطالعه فرمایید.

پیش گفتار

در زندگی روزمره، واژه کنترل بسیار بکار برده می شود. اصطلاحاتی نظیر کنترل رشد جمعیت، کنترل قیمت ها، کنترل ترافیک، کنترل رفتارها و برخوردهاي اجتماعی، کنترل اتومبیل، کنترل حرارت چراغ خوراک پزی، کنترل ورود و خروج افراد به محل کار و… در گفتگوهاي روزمره بسیار شنیده می شوند. معمولاً کلمه کنترل وقتی بکار برده میشود که نوعی مهار کردن و تسلط بر یک پدیده مورد نظر باشد.
علاقه انسان به تحت اختیار در آوردن و تسلط بر پدیدهها باعث پیدایش شاخه جدیدي از دانش ها به نام علم کنترل گردیده است. علمی که امروزه حوزه نفوذ خود را به شاخه هاي دیگر علوم از صنعت و تکنولوژی گرفته تا اقتصاد و سیاست و علوم پزشکی … گسترش داده است.
این جزوه آموزش سنسور و مبدل ها که با عنوان آشنایی با ابزاردقیق می باشد. در ابتدا توضیحاتی درموردسیستم هاي کنترلی حلقه بسته و باز و بلوک دیاگرام یک سیستم کنترل صنعتی بحث می گردد. سپس درباره اندازه گیرهای ابزار دقیقی مانند اندازه گیرهاي دما ، فشار، فلو ،لول وانواع آن توضیح داده می شود.

آموزش سنسور و مبدل ها

اهداف آموزشی فصل اول 

1 -مرور مبانی ، مفاهیم و تعاریف اولیه کنترل
2 -آشنایی با انواع سیستم کنترل از نظر نوع حلقه
3 -آشنایی با روش های کنترل کمیت های دما، فشار، فلو ولول در پروسه هایی صنعتی
4 -آشنایی با اجزاء سیستم کنترل حلقه بسته صنعتی

اهداف آموزشی فصل دوم آموزش سنسور و مبدل ها

1 – آشنایی با سیستمهای اندازه گیری
2-  تعریف اندازه گیری
3-  اسبابهاي اندازه گیری و وظایف آنها
4-  کاربردهای سیستم هاي اندازهگیری
5-  عناصر تشکیل دهنده یک سیستم اندازهگیری
6-  خصوصیت هاي اندازه گیرها
7 – اندازه گیرهای وضعیت(جا بجایی)
8 – دما و روشهاي اندازه گیري آن
9 – فشار و روشهای اندازه گیری آن
10- شدت جریان و روشهاي اندازه گیری آن
11 -کنترل سطح و روشهاي اندازه گیری آن

مشخصات فایل

نام: آموزش سنسور و مبدل ها

نوع فایل: pdf

تعداد صفحات: 100

قیمت: رایگان

جمع بندی و ویرستاری: مجموعه آموزشی برق آرک

جهت دانلود مقاله آموزش سنسور و مبدل ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید