آموزش برقگیر ساختمان

آموزش برقگیر ساختمان

 

ما در زمینه آشنایی با آموزش برقگیر ساختمان و طرز عملکرد آن ، مقاله ای برای شما همراهان عزیز در نظر گرفته ایم. در این مقاله به معرفی برقگیر ساختمان، بررسی و آموزش کار با برقگیر ساختمان، نقش آن ها در حفاظت و موضوعات دیگر مربوط به این مطلب میپردازیم. 

آموزش برق گیر ساختمان در زیر مجموعه آموزش برق ساختمان می باشد. در صورتی که شما می خواهید در این زمینه آموزش کامل و جامع را مشاهده کنید می توانید به صفحه آموزش برق ساختمان مراجعه کنید.

حتما میدانید که اصابت مستقیم و حتی تاثیرات القایی یک صاعقه میتواند چه اثار مخربی بر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی یک ساختمان داشته باشد. این بخشی از اثرات مخرب می باشد. که بهتر است بدانید بسته به قدرت و شدت جریان صاعقه ای که روی بام ساختمان برخورد میکند. می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به جای بگذارد.

در مکان های حفاظتی و امنیتی، در دیروگاه ها، خطوط انتقال، برج های بلند و بسیاری از مکان هایی که در معرض شرایط نا مناسب آب و هوایی هستند، از برقگیر ساختمان استفاده می شود.

برقگیر ساختمان چیست؟ 

قبل از صحبت ئر مورد آموزش برقگیر ساختمان شما باید با چیستی این ابزار آشنا شوید. بسیاری از افراد تصور می کنند که برقگیر ساخمان وسیله ای  است که صاعقه رعد و برق را دریافت کرده و به خود جذب میکنند، این تصور کاملا اشتباه است. اما در واقعیت باید بدانیم که در اصل برقگیر ساختمان چیست؟

در ادامه مبحث آموزش برقگیر ساختمان باید بدانیم برقگیر ساختمان یک نوع تجهیزات حفاظتی می باشد که در بالا ترین سطح یک ساختمان یا مکان نصب می شود. این تجهیز شامل یک میله رسانا می باشد. در انواع و برند های مختلف ساخته می شوند و در بسیاری از مکان ها کاربرد زیادی دارند. شما عزیزان میتوانید

در ادامه مبحث آموزش برقگیر ساختمان شما عزیزان میتوانید جهت مطالعه در مورد ادامه این مطلب به صفحه برقگیر ساختمان چیست؟ مراجعه فرمایید.

وظیفه برقگیر ساختمان چیست؟

وظیفه برقگیر ساختمان به این صورت می باشد. که شدت جریان الکتریکی از صاعقه را دریافت کرده و با مقامت پایین آن را به زمین هدایت می کند. این امر باعث حفاظت ساختمان در برابر آتش سوزی در اثر برخورد آذرخش یا صاعقه می شود.

همچنین قابل ذکر است که برقگیر ساختمان از جنس رسانا با قدرت بالایی ساخته می شود. تا تحمل شدت جریان بالایی که دریافت می کند و هدایت آن به سمت زمین را داشته باشد.

در صورتی که جنس رسانا یا میله برقگیر مناسب و قابل تحمل نباشد. با برخورد رعد و برق به این تجهیز حفاظتی به طور کامل دچار سوختگی و نابودی خواهد شد.

انواع برقگیر ساختمان

در مبحث آموزش برقگیر ساختمان گفتیم که برقگیر ها برای محافظت از سیستم ها و تجهیزات الکتریکی و همچنین محافظت جان افراد در برابر رعد و برق می باشد.

در این بخش میپردازیم که به دو دسته کلی برقگیر فعال (اَکتیو) و غیر فعال (پَسیو) تقسیم می شوند، هر کدام از آنها به انواع مختلفی تقسیم شده و همچنین در اشکال مختلفی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید